Jag kan spå framtiden

..och jag spår att det kommer krylla av heterosexuella cispersoner som klagar över pride inom den närmaste veckan. De vanligaste fraserna kommer nog vara "Varför inte en kärleksparad?" (Eftersom att pride inte bara handlar om kärlek) och "Det behövs inte" (Jo, det gör det.
Jag har börjat sammanställa en lista om varför pride behövs med hjälp av mina ankvänner från gruppen "Alla ankor lägger inte ägg" på facebook.

Här är ett par av punkterna.

1. För att självmordsstatistisken är betydligt högre hos hbtq-ungdomar än vad den är bland heterosexuella.

2. För att orden bög, flata, transa och liknande fortfarande används som förolämpningar, till skillnad från ordet hetero.

3. HBTQA människor är fortfarande inte lika accepterande i samhället som de borde vara.

4. För att homosexuella trakasseras, misshandlas och förnedras offentligt i Ryssland utan att det får konsekvenser.

Hela listan finns i gruppen. Gå med för att läsa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tonky.webblogg.se

En blogg som handlar om min vardag och typ hbtqa+, feminism, sexism, respektlösa människor och ankor.

RSS 2.0