Åsikter

Vad vår skola och våra föräldrar har lärt oss sedan vi var små är inte sant. Allas åsikter är inte värda något. Du behöver inte alltid säga din åsikt. Din åsikt är inte alltid önskad. Din åsikt kan vara irrelevant, det kan vara dålig och den kan vara skadlig.

Ifall din åsikt handlar om att vissa personer förtjänar att brott begås mot dem tack vare kläderna de har på sig så är den dålig och skadlig.

Ifall din åsikt handlar om att vissa personer är mer värda för hur de ser ut och hur många kilon de väger så är den dålig och skadlig.

Ifall din åsikt är att människor inte förtjänar samma rättigheter och möjligheter som dig för att de har en annan läggning, ett annat kön, en annan hudfärg, en annan religion och allt annat man kan tänka sig, ja då är den dålig. Då behöver den inte yttras. Då skyddas den inte heller av yttrandefrihetslagen, då våra grundlagar även handlar om människors rätt till att finnas och ifall din åsikt kan ta friheten från någon annan person så har du inte heller rätt till att yttra den åsikter.

Ja, alla får ha åsikter. Men allas åsikter är inte lika relevanta, värdefulla och vettiga som andras. För jo, det finns vettiga åsikter och det finns även motsatsen.

wow låter det som att jag är för en diktatur nu????? jo kanske ifall det vore så att jag faktiskt skulle kunna få samma möjligheter som alla andra och att mitt värde inte skulle ligga i mitt kön eller vad jag identifierar mig som


Kommentarer
Anonym

ur de best

Svar: thanks totts
Tonky

2013-10-12 @ 22:08:10
stina

Du är bäst tonky puss

2013-10-12 @ 23:51:35
alma

ily du är bäst

2013-10-13 @ 10:35:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tonky.webblogg.se

En blogg som handlar om min vardag och typ hbtqa+, feminism, sexism, respektlösa människor och ankor.

RSS 2.0